Innovator in hart en nieren

06-01-2022
Succesvolle bedrijven ontstaan door mensen met dromen, ambitie en visie. Dat is de stellige overtuiging van Greenhouse, dat grote wereldspelers als VodafoneZiggo, PON, Kruidvat en Unilever tot haar klantenkring kan rekenen. Het brand en performance bureau investeert volop in haar professionals en faciliteert ze met de middelen en de kennis om hun dromen te kunnen realiseren. Door een sterke focus op innovatie is Greenhouse marktleider in Nederland op verschillende gebieden van data driven digital performance marketing. Zo zijn Innovation, Dedication en Fun de kernwaarden die dagelijks door meer dan 500 toegewijde vakmensen worden uitgedragen. Mandy Stoop en Eline Michiels (HR & Recruitment Specialisten) geven ons een kijkje in de keuken van Greenhouse en wat het bedrijf zo bijzonder maakt.

Eigen toekomst bepalen

Wie een rondje maakt door de kantoren van Greenhouse in Sittard of Eindhoven waant zich soms alsof hij in de toekomst leeft. De omgeving ademt innovatie en dat is precies wat de organisatie uitstraalt richting haar medewerkers. Het brand en performance bureau wil voorloper zijn in de business, doet zaken met wereldspelers, en ziet zichzelf als een game changer. Dit betekent dat Greenhouse haar (toekomstige) medewerkers een gezonde dosis aan Innovation, Dedication en Fun aanbiedt om hun carrière vorm te kunnen geven.

“We hebben gemerkt dat deze drie kernwaarden allesomvattend zijn voor het DNA van Greenhouse”, trapt Mandy af. “Hoewel je het misschien zou verwachten, hebben wij geen protocol waarin staat aan welke criteria je moet voldoen om aan te tonen dat je innovatief bent. Het is echt vanuit de persoon: hoe zet jij innovatie in, hoe ben jij dedicated bezig met je werk en hoe pas jij fun toe? Elke medewerker kan dat op zijn eigen manier invullen.”

Innovation, Dedication & Fun

Als het bij Greenhouse gaat over de kernwaarde Innovation, wordt verwacht dat medewerkers zichzelf blijven triggeren om innovatief te blijven. Alleen zo win je de hevige concurrentiestrijd binnen digitale marketing. Om in te spelen op de creativiteit en innovatie van de professionals is er een projectteam opgezet voor deze ideeën, geeft Mandy aan. “Als jij iets tofs hebt gezien of bedacht, waarvan je overtuigd bent dat Greenhouse zich ermee kan onderscheiden ten opzichte van de concurrentie, kun je daar met een heel team een gaaf project van maken. Daar zitten projectmanagers en techneuten in die samen met jou het idee uitwerken.”

Om deze continue stroom van vernieuwing op gang te houden, mag een enorme Dedication van de professional niet ontbreken. Wat Mandy is bijgebleven van een van de oprichters van Greenhouse is dat hij van zijn medewerkers verwacht dat ze zo functioneren alsof het hun eigen toko is. “Ownership is daarin essentieel. Voel je verantwoordelijk, neem de verantwoordelijkheid en denk ook alvast één stap vooruit. Verras ons met je proactiviteit”, geeft de HR & Recruitment Specialist aan.

Van hybride werken en een sabbatical tot aan werken in het buitenland

Daarnaast heerst binnen Greenhouse een Fun-cultuur waarin ‘work hard, play hard’ centraal staat. Wat wil je ook met een jonge onderneming, waarvan de gemiddelde leeftijd pas 32 jaar is. “Het is echt elke dag een feest om in zo’n ambitieuze omgeving te werken. Er wordt hier hard gewerkt, maar je kunt hier ook net zo hard ontspannen”, benadrukt Eline.

Hybride werken, een dag voor vrijwilligerswerk, een sabbatical van drie maanden of andere culturen snuiven en een tijdje in het buitenland werken; het is volgens Mandy allemaal mogelijk en past precies binnen de gedachtegang die Greenhouse erop nahoudt. “We proberen steeds nieuwe voorwaarden toe te voegen aan onze organisatie. Hiermee wordt het werk enerzijds stukken interessanter, maar hopen we aan de andere kant de toekomstige generatie over te halen om voor ons te komen werken. We merken dat die generatie juist behoefte heeft aan flexibiliteit en nieuwe prikkels. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar.”

Future Leadership & Challenge Yourself

Een ambitieuze setting zorgt er automatisch voor dat medewerkers ontzettend veel prikkels krijgen en zichzelf na verloop van tijd allerlei zaken beginnen af te vragen. Zit ik nog wel op mijn plek? Is dit het wel? Waar wil ik naartoe de komende jaren? Wat is er nog meer mogelijk? Om haar eigen medewerkers te blijven binden en boeien, heeft Greenhouse onder meer twee programma’s in het leven geroepen, die de professionals antwoorden moeten geven op hun vragen: Future Leadership en Challenge Yourself.

Het Future Leadership-programma is gericht op de toptalenten van Greenhouse. Een op maat gemaakt programma, waarbij professionals via verschillende sessies te weten komen hoe ze eventueel verder carrière kunnen maken binnen de organisatie en wat ze daarvoor nodig hebben. Het Challenge Yourself-programma heeft een ietwat andere insteek, aangezien dit bedoeld is voor de medewerkers die op zoek zijn naar de juiste taken en verantwoordelijkheden die bij de medewerker en Greenhouse passen. Wat er dan gebeurt, is dat enkele coaches het gesprek aangaan met de professionals en samen proberen te achterhalen waar ze juist wel en geen energie van krijgen en welke rol daar dan het beste bij past.

“Het komt vaak voor dat via een dergelijk traject mensen in een andere functie terechtkomen, met andere verantwoordelijkheden en doelen”, aldus Mandy, die tenslotte aangeeft dat de programma’s van toegevoegde waarde zijn. “Wij bieden onze medewerkers hiermee perspectief, voor zowel de korte als middellange en lange termijn.”

Over Greenhouse

Greenhouse is een brand & performance bureau met meer dan 500 experts in data, media, creatie en tech. Ze werkt graag samen met merken die haar combinatie van skills, drive en visie kunnen waarderen. Omdat ze vanaf 2006 heeft geïnvesteerd in talent en goede ideeën, is Greenhouse het innovatieve, creatieve en ondernemende bureau geworden waar haar klanten om vragen. Greenhouse beschikt over kantoren in Sittard, Eindhoven en Amsterdam. Ze heeft naast flexibiliteit, betrokkenheid en kwaliteit ook Innovation, Dedication en Fun hoog in het vaandel staan. Greenhouse is er om digitale reclame wereldwijd te veranderen: kwaliteit is daarbij een essentiële voorwaarde. Ze is niet op zoek naar de quick fix of de workarounds, maar wil haar product ontwikkelen met de grootste zorg voor stabiliteit, schaalbaarheid en flexibiliteit vanuit een lange termijnvisie.

Deel deze pagina op