Recruitment procedure tijdens Corona crisis

17-03-2020
Beste lezer,

Ook in Nederland ontkomen we er niet meer aan: het Coronavirus (COVID-19). De overheid heeft een aantal indringende maatregelen aangekondigd die veel ondernemingen raken en vragen om de nodige aanpassingen. Bij Zendkracht hebben we de koppen bij elkaar gestoken om te bespreken hoe we onze klanten ook in deze tijd goed van dienst kunnen zijn.

Momenteel zijn we met al onze klanten in nauw overleg om samen af te stemmen hoe we omgaan met de lopende sollicitatieprocedures. Hierbij respecteren we uiteraard de reeds door klanten genomen maatregelen en denken we graag mee over hoe we de lopende (spoed-)trajecten zo min mogelijk vertraging kunnen laten oplopen. Hieronder een aantal tips:

Video Conference

Als je er als bedrijf voor kiest om tot nader order geen face to face gesprekken meer te voeren, is een videogesprek een prima alternatief, in ieder geval voor een eerste kennismaking. Zoom is een goede gratis tool die hier uitkomst bij kan bieden. Op deze manier kun je toch al een eerste shifting maken en de vaart in het traject houden. Voor tweede gesprekken en contractgesprekken adviseren we wel een persoonlijk gesprek.

Houd de kandidaat geïnteresseerd bij uitstel

Mocht een sollicitatieprocedure toch uitgesteld worden, zorg en dan voor dat je de kandidaat aangehaakt houdt. Blijf in contact, houd hem/haar geïnteresseerd en op de hoogte zodat je, als alle signalen weer op groen staan, meteen door kunt pakken. Onze recruiters zullen daar ook een grote rol in spelen en blijven eveneens in contact met de kandidaten. Mocht je dus besluiten een procedure ‘on hold’ te zetten, overleg dit dan zeker even met je contactpersoon binnen Zendkracht, zodat jullie kunnen overleggen hoe jullie een en ander gezamenlijk op gaan pakken.

Interne communicatie

De huidige situatie waarin we ons bevinden brengt onzekerheid en verwarring met zich mee. Elk bedrijf moet zijn eigen afgewogen keuzes maken op meerdere gebieden, zo ook op het gebied van personeel, die je tevens goed op de hoogte wil houden. Ook hier willen we graag onze hulp aanbieden. Onze recruiters en marketeer hebben veel ervaring met arbeidscommunicatie en kunnen jullie hierbij ondersteunen. Deze hulp bieden we de komende weken dan ook kosteloos aan aan al onze klanten, om zo ons steentje bij te dragen in deze moeilijke tijd.

Heb je vragen over de lopende procedures, vacatures die toch met spoed moeten worden ingevuld of communicatie richting werknemers? Neem dan contact op met je persoonlijke recruiter of stuur een mail naar info@zendkracht.nl

Voor de volledigheid voegen wij ook nog een overzicht van de meest gestelde vragen voor werkgevers/ondernemers toe, opgesteld door de overheid. Lees hier verder.

Rest ons nog om een ieder veel sterkte en wijsheid te wensen en weet dat wij ook in deze uitdagende tijden graag voor jullie klaar staan!

Met krachtige groet,

Team Zendkracht

Deel deze pagina op